🕹️ New release: Lunar Lander Beyond

Moto Racer 2

Moby ID: 1580

Feel the burst of adrenaline that can only come with the most realistic high-speed motorcycle racing available!

Enhanced graphics and all new weather effects make Moto Racer 2 more realistic then ever. Go for the all-out speed of a superbike or the ruggedness of a motorcross bike - this time fully customisable. The icing on the cake is the new 3D track creator, which allows you to create your own gruelling courses and save them to Memory Card!

Source:

From uk.playstation.com

Erleben Sie den ultimativen Kick

MOTO RACER 2

Auf 30 spannenden Rennstrecken

Oder kreieren Sie Ihre eigenen!

(Captions)

REALISTISCHE RENN-BEDINGUNGEN

ARCADE- UND SIMULATIONS-RENNEN

BRANDNEUER 3D-STRECKENEDITOR

TOLLE MEHRSPIELER-MODI

FAHREN SIE CROSS- ODER SUPERBIKES

Source:

Print advertisement - PC Player 11/1998

Electronic Arts™, la società di riferimento nel settore del software d'intrattenimento interattivo, presenta una prima versione di Moto Racer™ 2 per PlayStation e per Pc, la sequenza di quello che è stato definito dalle pubblicazioni di settore il miglior gioco sulle corse del 1997, Moto Racer 2 ritorna con nuovi tracciati che si basano su luoghi reali, una nuova funzione di creazione dei tracciati in 3D per disegnare dei percorsi personalizzati, una grafica migliorata e il supporto della modalità multiplayer.

I giocatori possono usare moto da strada o da cross su 30 nuovi tracciati in svariate località esotiche quali il deserto del Sahara e la foresta amazzonica. I percorsi diventano più interessanti quando i giocatori personalizzano i tracciati esistenti oppure ne creano di nuovi con il generatore di tracciati in 3D. I giocatori possono inoltre salvare i tracciati e creare dei circuiti per il campionato per un uso futuro.

  • Modalità multiplayer che permette le gare tra da quattro a otto giocatori con la versione PC o tre giocatori con la versione PlayStation.
  • Effetti realistici che ricreano il tempo atmosferico quali la pioggia, la neve e le tempeste di sabbia che influiscono direttamente sul gioco.
  • Effetti di illuminazione in tempo reale quali le ombre che creano ambientazioni di gara più ricche. Per esempio, i piloti sui percorsi soleggiati possono vedere le ombre delle loro moto proiettate sul percorso.
  • Due modalità di gioco: arcade o simulazione. Nella modalità arcade, le moto sono più facili da manovrare in modo da ottenere un'azione di gara più veloce. Nella modalità di simulazione, le moto rispondono in modo analogo alle loro controparti reali. Per esempio, le moto scivoleranno via quando un motociclista accelererà vicino ad una curva.
  • Una nuova modalità di replay che permette ai giocatori di salvare le loro gare migliori.
  • Un supporto di accelerazione 3D migliorato per la futura generazione di schede acceleratrici 3D (solo per PC).
  • Supporto del controller analogico e di Force feedback.

Source:

Italian distributor's website (PC version)

CREATE YOUR OWN RACING EXPERIENCE

  • Design twisted tracks

  • Race dirt or street in wicked weather conditions

  • Build big jumps to catch sick air

  • Head-to-head racing action

NEW FEATURES: - 3D Track Creator - build tracks & save them on a Memory Card

  • Arcade & Simulation Mode

  • 32 Tracks in 5 exotic locations

  • Racing Conditions including snow, rain & night racing

Source:

Back of Jewel Case - PlayStation (US)

First, there was Moto Racer - an unforgettable, fast-paced and thoroughly satisfying racing game. Then Moto Racer 2 came, took everything that was great about its predecessor and made it even better! The fun-factor is still there, stronger than ever, supplemented by all sorts of new stuff. You've got a wide range of tracks - a whopping 32 in total - you've got great third-person animations and a great first-person camera that lets you feel just how fast you're going. Last, but not least, the game comes with a track editor, giving it virtually infinite replayability. All this makes Moto Racer 2 one of the best arcade racers for the PC.

* A broad range of tracks and motorcycles to choose from.

* Life-like rider animations.

* A custom track editor for endless replayability.

Source:

GOG.Com


Contributed by Zaibatsu, jean-louis, Grant McLellan, Patrick Bregger, te_lanus.


Know of a missing ad blurb? Contribute.